Birželio mėnesio nemokamų veiklų kalendorius:

Sveikatos biuras_naujienlaiškis_BIRŽELIS1

Žinutė tėvams vasarai

GEGUŽĖS MĖNESIO NEMOKAMŲ VEIKLŲ KALENDORIUS:

https://www.sveikatosbiuras.lt/files/Main/files/Sporto%20kalendoriai/Gegu%C5%BE%C4%97s%20m%C4%97n.%20kalendorius.pdf

Nepageidaujamų produktų sąrašas ikimokyklinėje įstaigoje:

Nepageidaujamų produktų mokykloje sąrašas

Informacija, siekianti padidinti tėvų informatyvumą apie vaikų traumų ir kitų sužalojimų prevenciją:

http://www.saugauvaika.lt/ 

Sveikatos apsaugos ministerija, bendradarbiaudama su SMLPC specialistais parengė filmuką, skirtą  akių mankštai. Filmuke parodyti pratimai tinka ir suaugusiems, ir vaikams, svarbu juos daryti po 1 val. sėdėjimo prie kompiuterio arba po kiekvienos pamokos:

Psihologinės gerovės stiprinimui:

https://www.klaipedosgintarelis.lt/wp-content/uploads/2020/11/A6_psichologin%C4%97s-gerov%C4%97s-stiprinimas_web.pdf

Fizinio aktyvumo skatinimas:

Tarptautinė slidinėjimo federacija trečiąjį sausio sekmadienį yra paskelbusi – Pasauline sniego diena. Šia proga įvairiose pasaulio šalyse rengiama šventė, kurioje kviečiama slidinėti, čiuožti rogėmis, snieglentėmis. Jei šalyje nėra sniego, šventė rengiama įvairiose Sniego arenose ant dirbtinio sniego.

  • Šią dieną kartu su visuomenės sveikatos priežiūros specialiste, judesio korekcijos ir ikimokyklinio ugdymo mokytojomis paminėjo ir darželio „Gintarėlis“ ugdytiniai. Šiaurietiško ėjimo veikloje, vaikučiai su dideliu entuziazmu žygiavo mišku, bei per kopas. Vaikų veiduose netrūko šypsenų, gerų emocijų ir daug daug juoko bei rausvų skruostukų. Pagrindinis pasaulinės sniego dienos tikslas –  judėti lauke žiemą.

ėjimas

Šiaurietiškasis ėjimas – kas tai? 

Šiaurietiškas ėjimas – ėjimas su lazdomis – populiarėja visame pasaulyje, kaip aktyvaus laisvalaikio leidimo, kūno ir sielos svekatinimo būdas, tinkantis įvairaus amžiaus ir kompleksijos žmonėms.

Poveikis sveikatai:

– puikiai Jus atpalaiduos po darbo dienos streso ir nuovargio nugaroje, pečiuose ir sprande;
– mažina stresą, gali pagerinti santykius šeimoje ir kolektyve;
– pagerina laikyseną ir eiseną;
– sumažina sąnarių apkrovimą;
– su tinkama mityba puikiai sprendžia antsvorio problemas;
– pagerina fizinę būklę, suteikia žvalumo ir pasitikėjimo savimi;
– mažina kraujospūdį ir cholesterolį;
– tinka tiems, kurie niekada nesimankštino ir nemėgsta tradicinio sporto rūšių bei sporto salių;
– sportininkams kompleksinėse treniruotėse;
– reabilitacijai po traumų;
– visiems, kurie mėgsta išbandyti naujus dalykus.– fantastiška treniruotė gryname ore;

  • Pagrindinis šiaurietiškojo ėjimo (nordic walking) inventorius– specialios ėjimo lazdos. Jos yra tuščiavidurio į apačią smailėjančio vamzdelio formos, gaminamos iš stiklo ir anglies pluošto, naudojant specialias technologijas. Lazdos būna fiksuoto arba reguliuojamo ilgio (teleskopinės). Jos turi būti tvirtos, lengvos ir turėti tam tikros formos dirželį.  Atkreipiame dėmesį, kad šiaurietiškojo ėjimo lazdos skiriasi nuo kalnų, paprastų vaikščiojimo ar slidinėjimo lazdų. Esame pastebėję, kad net ir dideli prekybininkai tiek parduotuvėse, tiek ir internete  dažnai šito neskiria ir paprasčiausias vaikščiojimo (treking) ar kopimo į kalnus lazdas įvardina šiaurietiškojo ėjimo lazdomis.

Svarbiausia – išsirinkti tinkamas šiaurietiškojo ėjimo lazdas!

Reikalavimai šiaurietiškojo ėjimo lazdoms

  • Nors ir nėra nustatytų Europos standartų šiaurietiškojo ėjimo lazdoms, visgi Europos asociacijos ir federacijos kai kuriuos būtiniausius reikalavimus yra apibrėžusios. Mes pateikiame  svarbiausius kriterijus, pagal kuriuos galite išsirinkti šiaurietiško ėjimo lazdas:
  • Individualiam naudojimui rinkitės nereguliuojamo (fiksuoto) ilgio lazdas;
  • Rinkitės ne iš aliuminio pagamintas lazdas;
  • Geriausia – lazdos pagamintos iš anglies (carbon) ir stiklo pluošto;
  • Rankenos – lengvos, pagamintos iš plastiko ir padengtos natūralia kamštine medžiaga arba guma;
  • Riešo dirželiai – tik specialios konstrukcijos skirti šiaurietiškojo ėjimo lazdoms (jokiu būdu ne paprasčiausios kilpos formos dirželis!);
  • Lazdų antgaliai pagaminti iš kietmetalio (tungsten), tiesūs arba lenkti;
  • Nuimami antgaliai ėjimui kieta danga – tik guminiai, nesimetrinės „batuko“ formos;
  • Lazdų ilgis turi būti tinkamai parinktas.

Kaip vaikščioti?

  • Teisingos ėjimo technikos rekomenduojame išmokti specialiuose mokymuose.
  • Teisingai apsirenkite. Juk nėra blogo oro, yra tik netinkama apranga. Avalynė turi būti patogi, uždara. Tinka bėgimo, laisvalaikio, turistiniai batai ir lengva, judesių nevaržanti apranga.
  • Teisingai prisiderinkite reguliuojamo ilgio dirželį jūsų riešui. Tai užtikrins komfortą Jūsų judesiams, pagerins atsispyrimą bei judesių tikslumą. Beje, antgaliai ir riešo dirželiai gali būti keičiami naujais, nekeičiant pačių lazdų.
  • Norėdami užtikrinti lazdos sukibimą su kietu paviršiumi (pvz. vaikštant asfalto danga), naudokite lengvai nuimamus guminius antgalius, kurie yra komplektuojami kartu su lazdomis. Vaikščiodami minkštu pagrindu, pvz., žole, guminį antgalį nuimkite. Tai svarbu ne tik ėjimui, bet ir dėl to, kad nepamestumėte guminių antgalių.
  • Šiaurietišku ėjimu gali užsiimti beveik visi, tačiau vis tik jeigu turite rimtų širdies ir kraujo apytakos sutrikimų, prieš pradėdami vaikščioti, pasitarkite su gydytoju.
  • Lazdų ilgį galima apskaičiuoti  pagal formulę: lazdos ilgis = Jūsų ūgis x 0,66. Tačiau bet kuriuo atveju reikia įvertinti tai, kad standartinių lazdų ilgiai būna nuo 100 cm iki 135 cm kas 5 cm. Jeigu reikia kitokio ilgio lazdų arba jas naudos skirtingo ūgio asmenys, rekomenduojame rinktis reguliuojamo ilgio lazdas.
  • Informaciją parengė: VSS Daiva Aleksejevienė (2021 01 23)