Klaipėdos darželio “Gintarėlis” 2020-2021 m.m. metinė vaikų pažymėjimų ataskaita.

2020 – 2021 m.m. d GINTARĖLIS metinė vaikų pažymejimų ataskaita

Lankstinukas_Petysuzlaisve_Unikauskas

Lankstinukas_Petysuzlaisve_Pivoriuniene

Sveikatos biuras_naujienlaiškis_kovas3

Sveikatos apsaugos ministerija, bendradarbiaudama su SMLPC specialistais parengė filmuką, skirtą  akių mankštai. Filmuke parodyti pratimai tinka ir suaugusiems, ir vaikams, svarbu juos daryti po 1 val. sėdėjimo prie kompiuterio arba po kiekvienos pamokos.

 

Sveikatos mokymo ir ligų prevencijos centras (SMLPC), siekdamas padidinti tėvų informuotumą, kaip padėti išvengti vaikų traumų ir kitų sužalojimų, sukūrė naują interneto svetainę

 http://www.saugauvaika.lt/.

Vaikų jogos pamokos ONLINE gruodžio 3, 7, 9, 15 d. (13.00 – 13.30)  

 Lietuvoje įvestas karantinas, todėl neformaliojo ugdymo sporto ir fizinio aktyvumo veiklos atšauktos arba vedamos nuotoliniu būdu. ,,Didžioji dalis Lietuvos moksleivių negali lankyti jokių sporto būrelių, tad tik per fizinio ugdymo pamokas jie būna fiziškai aktyvūs. Bet ir jos dažniausiai nuotolinės. Taigi dabar fizinio ugdymo mokytojas tapo bene pagrindiniu moksleivių fizinio aktyvumo skatintoju. Tačiau ne tik fizinio ugdymo, bet ir pradinių klasių mokytojai, moksleiviai bei jų tėvai neturėtų pamiršti, kad ir karantino bei nuotolinio mokymosi sąlygomis fizinio ugdymo procesas turi vykti“, – tvirtina Lietuvos sporto universiteto (LSU) profesorius dr. Arūnas Emeljanovas.

Klaipėdos miesto visuomenės sveikatos biuro specialistai gruodžio 3, 7, 9, 15 d. (13.00 – 13.30)  skelbia jogos užsiėmimus vaikams  nuotoliniu būdu.

Nuotolinių užsiėmimų tikslas – stengtis motyvuoti,  kad visa šeima būtų fiziškai aktyvesnė ir kartu praleistų kuo daugiau laiko (ypač – fiziškai aktyviai). Tyrimai rodo, kad daugiau nei pusė Lietuvos mokinių tėvų nėra praleidę fiziškai aktyvaus laiko kartu su savo vaikais. O tai galėtų pagerinti ne tik bendrą šeimos fizinį aktyvumą, bet ir tėvų bei vaikų tarpusavio santykius.

 Mankšta vyks naudojant Zoom platformą. Iki nuotolinio renginio prašome į savo įrenginį atsisiųsti šią programą (https://zoom.us/download) bei pasidomėti, kaip ji veikia. Mankštai reikalinga: patogi apranga, kilimėlis ir buteliukas vandens.

 Registracija:  https://www.sveikatosbiuras.lt/lt/veiklos/

Informacijos apie veiklas kviečiame teirautis mob. (8 640) 93341

el  p.   koordinatorius@sveikatosbiuras.lt

Įvykus sėkmingai registracijai į elektroninį paštą gausite patvirtinimo laišką, o vėliau ir renginio nuorodą.

 

 

A6_psichologinės gerovės stiprinimas_web

Lapkricio veiklų kalendorius

 

SVARBI INFORMACIJA

ALGORITMAI, kaip elgtis COVID – 19 pandemijos metu.

Algoritmai kaip elgtis Covid – 19 metu

 

2019 – 2020 sveikatos pažymėjimų statistinė analizė

Sergamumo analizė 2017-2018

ėjimas

Šiaurietiškasis ėjimas – kas tai?

Šiaurietiškas ėjimas – ėjimas su lazdomis – populiarėja visame pasaulyje, kaip aktyvaus laisvalaikio leidimo, kūno ir sielos svekatinimo būdas, tinkantis įvairaus amžiaus ir kompleksijos žmonėms.

Poveikis sveikatai:

– puikiai Jus atpalaiduos po darbo dienos streso ir nuovargio nugaroje, pečiuose ir sprande;
– mažina stresą, gali pagerinti santykius šeimoje ir kolektyve;
– pagerina laikyseną ir eiseną;
– sumažina sąnarių apkrovimą;
– su tinkama mityba puikiai sprendžia antsvorio problemas;
– pagerina fizinę būklę, suteikia žvalumo ir pasitikėjimo savimi;
– mažina kraujospūdį ir cholesterolį;
– tinka tiems, kurie niekada nesimankštino ir nemėgsta tradicinio sporto rūšių bei sporto salių;
– sportininkams kompleksinėse treniruotėse;
– reabilitacijai po traumų;
– visiems, kurie mėgsta išbandyti naujus dalykus.

– fantastiška treniruotė gryname ore;

Pagrindinis šiaurietiškojo ėjimo (nordic walking) inventorius – specialios ėjimo lazdos. Jos yra tuščiavidurio į apačią smailėjančio vamzdelio formos, gaminamos iš stiklo ir anglies pluošto, naudojant specialias technologijas. Lazdos būna fiksuoto arba reguliuojamo ilgio (teleskopinės). Jos turi būti tvirtos, lengvos ir turėti tam tikros formos dirželį.  Atkreipiame dėmesį, kad šiaurietiškojo ėjimo lazdos skiriasi nuo kalnų, paprastų vaikščiojimo ar slidinėjimo lazdų. Esame pastebėję, kad net ir dideli prekybininkai tiek parduotuvėse, tiek ir internete  dažnai šito neskiria ir paprasčiausias vaikščiojimo (treking) ar kopimo į kalnus lazdas įvardina šiaurietiškojo ėjimo lazdomis.

Svarbiausia – išsirinkti tinkamas šiaurietiškojo ėjimo lazdas!

 Reikalavimai šiaurietiškojo ėjimo lazdoms

Nors ir nėra nustatytų Europos standartų šiaurietiškojo ėjimo lazdoms, visgi Europos asociacijos ir federacijos kai kuriuos būtiniausius reikalavimus yra apibrėžusios. Mes pateikiame  svarbiausius kriterijus, pagal kuriuos galite išsirinkti šiaurietiško ėjimo lazdas:

1. Individualiam naudojimui rinkitės nereguliuojamo (fiksuoto) ilgio lazdas;

2. Rinkitės ne iš aliuminio pagamintas lazdas;

3. Geriausia –  lazdos pagamintos iš anglies (carbon) ir stiklo pluošto;

4. Rankenos – lengvos, pagamintos iš plastiko ir padengtos natūralia kamštine medžiaga arba guma;

5. Riešo dirželiai – tik specialios konstrukcijos skirti šiaurietiškojo ėjimo lazdoms (jokiu būdu ne paprasčiausios kilpos formos dirželis!);

6. Lazdų antgaliai pagaminti iš kietmetalio (tungsten), tiesūs arba lenkti;

7. Nuimami antgaliai ėjimui kieta danga – tik guminiai, nesimetrinės „batuko“ formos;

8.  Lazdų ilgis turi būti tinkamai parinktas.

Kaip eiti šiaurietiškai?

Kaip vaikščioti?

Teisingos ėjimo technikos rekomenduojame išmokti specialiuose mokymuose.

Teisingai apsirenkite. Juk nėra blogo oro, yra tik netinkama apranga. Avalynė turi būti patogi, uždara. Tinka bėgimo, laisvalaikio, turistiniai batai ir lengva, judesių nevaržanti apranga.

Teisingai prisiderinkite reguliuojamo ilgio dirželį jūsų riešui. Tai užtikrins komfortą Jūsų judesiams, pagerins atsispyrimą bei judesių tikslumą. Beje, antgaliai ir riešo dirželiai gali būti keičiami naujais, nekeičiant pačių lazdų.

Norėdami užtikrinti lazdos sukibimą su kietu paviršiumi (pvz. vaikštant asfalto danga), naudokite lengvai nuimamus guminius antgalius, kurie yra komplektuojami kartu su lazdomis. Vaikščiodami minkštu pagrindu, pvz., žole, guminį antgalį nuimkite. Tai svarbu ne tik ėjimui, bet ir dėl to, kad nepamestumėte guminių antgalių.

Šiaurietišku ėjimu gali užsiimti beveik visi, tačiau vis tik jeigu turite rimtų širdies ir kraujo apytakos sutrikimų, prieš pradėdami vaikščioti, pasitarkite su gydytoju.

Lazdų ilgį  galima apskaičiuoti  pagal formulę: lazdos ilgis = Jūsų ūgis x 0,66. Tačiau bet kuriuo atveju reikia įvertinti tai, kad standartinių lazdų ilgiai būna nuo 100 cm iki 135 cm kas 5 cm. Jeigu reikia kitokio ilgio lazdų arba jas naudos skirtingo ūgio asmenys, rekomenduojame rinktis reguliuojamo ilgio lazdas.

Informaciją parengė: Daiva Aleksejevienė, Skirmantė Barbšienė